Etalage

Productie: Wilke Wittebrood

Net even anders

Het Franse merk Caval gooide tijdens Micam hoge ogen met hun ‘mismatched’ sneakers. De linker- en rechterschoen van een paar zijn net even anders, bijvoorbeeld door één schuine streep overdwars over beide schoenen te laten lopen of te spelen met kleurvlakken.

Inkoop: +33-789012654

Speak up

Na jaren schoenen doneren aan kinderen in nood, steunt Toms nu ook lokale projecten in markten waar het bedrijf actief is. Zo vraagt het Amerikaanse schoenenmerk in Nederland samen met activist en ‘changemaker’ Milou Deelen en stichting Project Fearless aandacht voor gendergelijkheid en straatintimidatie.

Nieuwe look

De website van Schoenvisie is met ingang van november 2019 volledig vernieuwd. Met de vertrouwde journalistieke content, maar dan in een fris nieuw jasje. Heb je een vraag, opmerking of tip? We horen graag van je!

Groene golf

Na de opkomst van bruin voorziet trendforecaster Lidewij Edelkoort een groene golf. Tijdens het trendseminar van Appletizer op maandag 2 december 2019 geeft ze haar visie op de lifestyle-, fashion-, activewear- en kleurtrends voor zomer 2021. Het gehele programma staat in het teken van het thema Green Wave.

Info en tickets: 020-5305380

Kopenhagen aan de Rijn

Schoenen en smørrebrød, waarom niet? Van Keeken Schoenen in Alphen aan den Rijn opende in juli de deuren van de Scandinavische lunchroom knøss. De uitbreiding met horeca is onderdeel van de grootschalige verbouwing in 2018, het jaar waarin het familiebedrijf het 100-jarig jubileum vierde.

Credits: 1. Caval - 2. Toms - 3. SchoenVisie - 4. Appletizer - 5.Alphahoots