Bestsellers Schoenendagen

Productie: Wilke Wittebrood

Luigi Randolfi (l) en Sanne Ernst (r) Bugatti (Steps Ahead Agencies)

“Onze bestverkochte kleur: cognac, zowel voor mannen als vrouwen. Bij vrouwen doen de platte veterboots het goed, bij mannen zien we een duidelijke voorkeur voor schoenen die zowel casual als gekleed gedragen kunnen worden. Die mogen wat aparter zijn, zoals bij deze combinatie van croco- en snakeprint. Komend najaar is er hopelijk weer meer mogelijk en dan mag het qua styling ook uitbundiger. Je moet het leven vieren, toch?”

──────

Model 311-A5F32-100 voor mannen (links) en model 411-5693P-4100 voor vrouwen (rechts), beide in cognac.

Marcel Koppen Giorgio 1958 (Gruppo Adanti)

“We zetten voor winter 2021-2022 sterk in op casual modellen; naar geklede schoenen is nu weinig vraag. Ook als de kantoren straks weer volledig opengaan, verwacht ik dat de Giorgio-man eerder voor smart casual zal kiezen dan voor formeel. Daar zetten wij op in met deze veelzijdige sneaker en boot, die op verschillende manieren te dragen zijn. Ook leuk: de zool van de hoge laars is exclusief voor ons ontwikkeld.”

──────

Model 980145 in chocolat (links) en model 10109 in marrone (rechts).

Lous Sanne Denkers Frank Design en Vexed (Interfashion Enrico R)

“Deze veterlaars is een van de meest vernieuwende modellen uit onze collectie. We geloven heel erg in de (afgezwakte) carré-leest, in combinatie met de spiegel op het voorblad. De lange Chelsea-laars blijft een populair item; bijzonder aan onze variant is de ton sur ton-kleurstelling en de eigen zool. We hebben beide modellen van a tot z zelf ontwikkeld, in samenwerking met onze Spaanse fabrikanten.”

──────

Model 9280 in sand van Frank Design (links) en model 6374 in cream van Vexed (rechts).

Joost van der Hall La Strada Man (Edel Fashion)

“La Strada breidt voor winter 2021-2022 uit met een mannencollectie. Met schoenen van goede kwaliteit en een eigenwijs design, die dankzij de prijzen onder de 100 euro heel betaalbaar zijn. Alle modellen hebben een uitneembare leren binnenzool. Dit zijn onze marketingstijlen én mijn persoonlijke favorieten. Dankzij de kleur- en materiaalcombinatie zijn ze net even anders dan de standaard sneaker.”

──────

Model 900.1010-1020 in mid-brown multi (links) en model 900.1005-0271 in taupe multi (rechts).

Desirée van Haren Lazamani

“Het leuke aan deze modellen is dat ze commercieel zijn en toch echt een eigen gezicht hebben. Bij de bikerboot zit dat ’m in de combinatie van de actuele crèmekleur en de crocoprint, waardoor de laars zowel elegant als stoer is. Van de hoge Chelsea zijn we voorlopig ook niet af; dat wordt een nieuwe klassieker. De onze is net even anders dan anders door de mocassin-stiksels op de neus. Deze ga ik absoluut zelf dragen.”

──────

Model 57.322 (links) en model 85.356 (rechts).

Anne-Marie en Rob Gaasbeek Meindl (Best Step Agenturen)

“Door corona zijn er een hoop nieuwe en ook jongere wandelaars bij gekomen. Dat merken we in de verkoop van Meindl, dat we al meer dan dertig jaar voor de schoenendetailhandel vertegenwoordigen. Bij deze ‘nieuwe generatie’ is veel vraag naar lichte en kleurrijke bergschoenen, die naast functioneel ook vrolijk zijn om te zien. Deze modellen zijn voorzien van het Variofix-systeem, dat de hiel fixeert en zo voorkomt dat je gaat slippen in de schoen.”

──────

Model Ontario Lady GTX in pistache-grijs (links) en model Lite Hike Lady GTX in rood-grafiet (rechts).

Laurens Vincent Regarde le Ciel (Cucina di Moda)

“Regarde le Ciel is de afgelopen vijf jaar steeds jonger en modieuzer geworden, om zo een bredere doelgroep te bedienen. De Olga-veterlaars is misschien wel het beste voorbeeld van die evolutie. Off-white is dé getipte kleur voor komend najaar en ook de bikerboot blijft onverminderd actueel. Een andere vernieuwing is dat we voor het eerst sneakers in de wintercollectie hebben. Zoals dit model, met een geweldige zool.”

──────

Model Olga 09 in ice-sand (links) en model Catrin 02 in grano-white (rechts).

Dennis de Boer Swoodies

“Swoodies is mijn nieuwe merk, met een duidelijk eigen DNA. Geen high-end fashion, maar stoere en commerciële collecties voor vrouwen die weten wat er speelt in de mode. Tegen aantrekkelijke prijzen; deze laarzen hebben een winkelverkoopprijs van 169,95 euro. Hoge combatlaarzen zijn voor winter 2021-2022 nog steeds sterk aanwezig. De reacties zijn tot nu toe erg goed. De winkeliers die het merk zien, kopen het ook in.”

──────

Model TSAW21-09 (links) en model TSAW21-01 (rechts).